close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

שיקום הליכים כלכליים לצורך מניעת פשיטת רגל

מערכת שורשט ניסן, תשפא22/03/2021

אם כל התוכניות או חלק מהן לא צלחו והמערבולת הכספית מעמיקה מיום ליום, אין ברירה אלא להגיש בסיועו של עורך דין פשיטת רגל את כל המסמכים הרלוונטיים

תגיות:
מניעת פשיטת רגל
אנשי עסקים רבים נקלעים למצבים קשים מאד עקב בעיות פיננסיות לא צפויות. ההשלכות של המצבים הללו עלולות לגרום לקריסת העסק שלהם שהם בנו לאורך שנים רבות. יש מקרים שהתרחשו עקב ניהול כושל, אחרים עקב השפעות אקוטיות על תזרים המזומנים, כמו אי תשלום של חובות על ידי לקוחות שונים, דבר שיצר בור כלכלי. במקרים הללו בעלי עסקים נעזרים ביועץ כלכלי כדי לבחון אפשרות הליך הבראה והתוצאה של דרך זו היא מניעת פשיטת רגל.

כדי לבחון את הנושא מכל ההיבטים ולהבין את כל האופציות, בעל העסק חייב להתייעץ עם עורך דין פשיטת רגל בחיפה אשר מכיר נושא זה מכל היבטיו לאור הניסיון רב השנים שלו. בסיעור מוחות שהם יבצעו הם יציפו את היתרונות ואת החסרונות של הליך הבראה כלכלית, מול היתרונות והחסרונות של הליך פשיטת רגל. בהתאם לכך הם יקבלו החלטה מושכלת אם כדאי ללכת על תהליך של מניעת פשיטת רגל או לחלופין לפנות לבית המשפט ולבקש אישור לפשיטת רגל, כיוון שעומק החובות הוא עצום ואין כל אפשרות לצאת מהסבך שנוצר.

אפשרויות של מניעת פשיטת רגל
במצבים הכלכליים הקשים בוחן היועץ הכלכלי באופן מעמיק כל מקרה לגופו והוא מציע כמה אפשרויות שמתאימות לכל אחד מהלקוחות. אם מדובר בבעיה זמנית של הון חוזר ובעל העסק מעריך שהדברים יסתדרו תוך כמה חודשים, אפשר להגיש בקשה לקבלת הלוואה בערבות מדינה שזו בדיוק המטרה שלה. התנאים המסחריים של הלוואה זו הם טובים מאד ולכן קבלת הכספים הללו יסייעו לעסק להגיע למצב כספי מאוזן עד קבלת הכספים המגיעים להם מהלקוחות באופן שוטף.

הליך נוסף בהבראת הפעילות בחברה כדי לבצע מניעת פשיטת רגל, הוא מכירת נכס, צמצום כוח אדם, הפחתה ברמת ההוצאות, ביצוע מהלכים שונים אשר יגדילו את היקף ההכנסות, פתיחת אפיקי שיווק חדשים כמו אתר אינטרנט מקוון ועוד.



סיוע של עורך דין בנושא פשיטת רגל
אם כל התוכניות או חלק מהן לא צלחו והמערבולת הכספית מעמיקה מיום ליום, אין ברירה אלא להגיש בסיועו של עורך דין פשיטת רגל את כל המסמכים הרלוונטיים, כדי שכונס הנכסים יאשר את ההליך הבלתי נמנע. על פי הרפורמה החדשה שהונהגה בבתי המשפט לפני כמה שנים, מרכזים את כלל החובות מול הנושים השונים והחייב מחויב לפעול על פי תוכנית פירעון.

בהתאם לכך הוא נדרש לשלם סכום חודשי קבוע בגין כלל החובות. הכספים מועברים לכונס הנכסים הרשמי אשר מחלק אותם לנושים השונים על פי סכומים שנקבעו מראש. בתום תקופה זו עורך הדין מגיש בקשה לצו הפטר. אם פושט הרגל מקבל צו זה, הוא לא נדרש לשלם כספים נוספים אלא תיק פשיטת רגל זה נסגר וכל הנושים לא יקבלו כספים נוספים, מעבר לסכומים שהם קיבלו במסגרת תוכנית הפירעון.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה